HTML

Álmos Bulcsú naplója

Friss topikok

  • emmamam: Höhö... Na, de a te Őd mit kezd majd, a 2 gyönyörű csajsziddal... Illetve azok lovagjaiv... (2012.07.04. 11:09) Variációk egy cumisüvegre
  • dzsu: Egyem meg, a kis sármőr! (2012.06.28. 22:19) Ahova a király is gyalog...
  • Barackbaba: Köszönjük! :) (2012.06.28. 08:46) Egyéves
  • dzsu: Tényleg zabálnivaló, de nagyon. Biztos behoz mindent. :) (2012.04.17. 18:14) Lemaradva
  • dzsu: Bármilyen közhelyesen is hangzik, hihetetlen gyorsan nő! Mindig rácsodálkozom. :) (2012.02.26. 22:55) Képek, képek és képek...

Címkék

10 (1) 11 (1) 12 (1) 12hét (2) 13hét (1) 14hét (1) 15hét (1) 16. (1) 17. (1) 19hét (1) 21 (1) 26 (1) 5 (1) 5. (1) 6. (1) 7. (1) 7.hét (1) 8. (1) 9 (2) álmos (3) baba (3) babahír (1) babavárás (1) Bulcsú (1) elmélkedés (1) elso (1) eredmény (1) eredmények (1) érzések (5) ezmegamaz (1) fejlődés (11) fiúlány (1) genetikai (1) helyzetjelentés (1) hét (12) időpont (1) ijedtség (1) izgalom (1) kép (5) képek (1) közérzet (1) labor (2) nap (1) név (1) névválasztás (1) oltás (1) orvos (1) Pécs (1) pocak (3) Problémák (1) ruhŕk (1) testvérek (1) trimeszter (1) tünetek (1) UH (3) változások (1) várakozás (2) védőnő (1) videó (1) vizsgálat (3) vizsgálatok (1) zene (1) Címkefelhő

Gyerekágy

2011.06.26. 19:17 emmamama

Gondoltam, mesélek a gyerekágyas osztályról; azért is, hogy az utánam következők ;-) tudják, mire számíthatnak.

Nos: semmi rosszra. Annyi minden változott a 4 év alatt, mióta utoljára szültem, hogy én is csak tátottam a számat.

Egrészt: lekerítették az osztályt egy fallal, ezzel együtt jár, hogy látogatók a szobákba se be, se ki, hálaégnek. természetesen az én látogatóim hiányoztak onnan, a többiek látogatói viszont nem, és vica versa. Szóval, jó ez így; én egyébként sem vagyok híve annak, hogy boldog-boldogtalan ott kaszinózzon a frissen szült anyukák között. A manókat mi tologathattuk kerekes kiságyukban, és ablakon keresztül mutogathattuk a kíváncsiskodóknak (kizárólag látogatási időben). Mondjuk, így szerintem fel lehetne engedni a 14 éven aluliakat is... Dehát biztos oka van annak, hogy csak a lenti váróban és az udvaron tartózkodhatnak... Ők tévén keresztül nézhetik a kistesót.

Nincs 4 óránkénti kötelező szoptatás. Mindenki akkor etette a babáját, és olyan pozícióban, ahogy neki jól esett. Ha pihenni akartunk, csak betoltuk őket az újszülött-részlegre (ahová 4 éve még tilos volt a belépés), ahol szobánként minden kis guruló ágyacskának megvolt a helye. Nem kellett kötelezően mérlegelni sem a gyerekeket minden evés előtt és után; csak egy alkalommal, hogy a PKU (fenilketonuria, anyagcserebetegség) teszteléséhez a vért le tudják tőlük venni (erre akkor kerülhetettt sor, mikor már ettek 65 gr-nyi mennyiséget). 

Valamennyi szoba rooming in-es már, persze, most is voltak olyan anyukák, akik inkább maguktól távol szerették tudni a babájukat (millió oka lehet ennek); ilyen esetekben a nővérek gondozzák a manókat, de etetésre akkor is kiviszik őket.

Nekem könnyű dolgom volt a harmadikkal, magam fürdettem, fürdés előtt mértem, stb. Álmost, de aki először esik át a szülés élményén, sok segítséget kap. Létezik pl. fürdésbemutatás is, amelyre az apák is bemehetnek, sőt, lehet kérni apás fürdetést is, ez szerintem kifejezetten aranyos szokás. :)

Aki gátvédelemmel szült, 4 nap után hazamehet, akit végtak, 5 nap után, akit pedig a hasán vágtak , 6 napig kell, hogy bent feküdjön - persze, a baba állapotától is függ ez az időtartam. Ha sárga, kékfényezik, és a véreredményétől függ, mikor engedik haza a manót. Mi jöhettünk 5 nap után, doktorVé bejött szombaton, hogy elengedjen, de a felszívódó varrataim miatt hááálaégnek a varratszedés kínjait megúsztam.

A gyerekorvos még mindig az a nagyon aranyos, kedves és lelkiismeretes doktornő, aki már Árminnál is volt; a nővérek többsége imádja a gyerekeket, Álmos is kis kedvenc volt (a nagy hangjával), megesett, hogy a kezükben dajkálták, annyira üvöltött.  

Szép emlékeim vannak erről az 5 gyerekágyas osztályon töltött napról, de azért jó volt hazajönni... 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://almosnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr406071472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madárka. 2011.06.26. 19:47:20

Nahát, ez nem is olyan rossz így. Keresztapukám Szolnokon volt kórházban, a neurológián volt és felettük voltak a kismamám. Itt 10 év volt a korhatár - megértem, mert unokahúgom nem akart az apjához bújni a társalgóban sem, annyira megijedt. :S Krisztián a baleseti sebészeten volt, de a Hetényi régi épülete kevésbé ijesztő, mint az új - bár nekem akkor mindegy volt, gondolhatod, hogy meg voltam rémülve. Szerencsére nem láttam levágott lábú bácsit, nénit, mint mikor anyu lábát plasztikázták. Összeségében tartok a kórházaktól, de ez a rendszer nem hangzik rosszul, sőt! :) Amikor én születtem, akkor vezették be Jászberényben az apás szülést és a rooming in-es szobákat. Egyáltalán nem rossz ötlet. Ha természetesen szülhetek, mindenképpen szeretnék a gyermekem mellett lenni - ha nincsenek komplikációk, bár ezt senki se szeretné. :)

madárka. 2011.06.26. 19:47:39

Bocsánat, kismamák! :P

kékáfonya 2011.06.26. 23:17:24

De jó, hogy leírtad, köszönöm! 4 éve Barnussal úgy volt, hogy kötelező volt méregetni, és voltak babamamás meg nembabamamás szobák, én kiharcoltam a rooming in-t, és most nagyon megnyugtató, hogy nem kell érte küzdeni. Én szeretem magam mellett tudni őket. De már akkor is kibírható volt az a pár nap, így meg biztos még kellemesebb. Remélem a császárintenzív semmit nem változott, ott mint a királyoknak olyan kiszolgálásunk volt, szó szerint ugrottak amint a csengőt megnyomtuk, mi meg nyomkodtuk, mert a táskánkig lehajolni se tudtunk, bármi kellett szaladt a nővérke és kedves volt! Bár ez téged nem érint csak csacsogok...

szederke 2011.06.26. 23:22:44

és milyen cuki gombás festmény van azon a falon:)) sajnos a mi időnkben még se apás szülés se babamama szoba..mindig az órát néztem csak mikor hozzák már a kicsikémet..

Vianya 2011.06.27. 00:12:29

Jó sok dolog van, amit tanulhatna a mi kórházunk is ezekből. Nem fogok horrorizálni, legyen az előző mondatom elég. Örülök, hogy ilyen tapasztalataid voltak. Ez nem mindegy a babának sem és az először szülőknél a tejcsi is rámehet egy rossz tapasztalatra. Jó, hogy pozitív változásokat tapasztaltál.

Mata Hari 2011.06.27. 15:43:48

Nem tudom, itt baján most mi a trendi, mostanában nem jártam a szülészeten (másfelé hajjaj :D ) de ez a séma nagyon tetszik, sztem nagyon jó így, hogy minden elvi döntést a kismama hoz meg, szinte majdnem mindent, kivéve a biztonság! ..ami ugye nem elvetendő.. Hát nagy eltérések vannak ebben és amikor 2000-ben szültem Viktoromat, na meg persze 89-ben Dorkámat.. ;) Akkor utána valahogy indult be itt a baba-mama szoba..

panka 2011.06.27. 20:18:24

Ez melyik kórház?

kékáfonya 2011.06.27. 21:33:36

A szekszárdi.
süti beállítások módosítása