HTML

Álmos Bulcsú naplója

Friss topikok

  • emmamam: Höhö... Na, de a te Őd mit kezd majd, a 2 gyönyörű csajsziddal... Illetve azok lovagjaiv... (2012.07.04. 11:09) Variációk egy cumisüvegre
  • dzsu: Egyem meg, a kis sármőr! (2012.06.28. 22:19) Ahova a király is gyalog...
  • Barackbaba: Köszönjük! :) (2012.06.28. 08:46) Egyéves
  • dzsu: Tényleg zabálnivaló, de nagyon. Biztos behoz mindent. :) (2012.04.17. 18:14) Lemaradva
  • dzsu: Bármilyen közhelyesen is hangzik, hihetetlen gyorsan nő! Mindig rácsodálkozom. :) (2012.02.26. 22:55) Képek, képek és képek...

Címkék

10 (1) 11 (1) 12 (1) 12hét (2) 13hét (1) 14hét (1) 15hét (1) 16. (1) 17. (1) 19hét (1) 21 (1) 26 (1) 5 (1) 5. (1) 6. (1) 7. (1) 7.hét (1) 8. (1) 9 (2) álmos (3) baba (3) babahír (1) babavárás (1) Bulcsú (1) elmélkedés (1) elso (1) eredmény (1) eredmények (1) érzések (5) ezmegamaz (1) fejlődés (11) fiúlány (1) genetikai (1) helyzetjelentés (1) hét (12) időpont (1) ijedtség (1) izgalom (1) kép (5) képek (1) közérzet (1) labor (2) nap (1) név (1) névválasztás (1) oltás (1) orvos (1) Pécs (1) pocak (3) Problémák (1) ruhŕk (1) testvérek (1) trimeszter (1) tünetek (1) UH (3) változások (1) várakozás (2) védőnő (1) videó (1) vizsgálat (3) vizsgálatok (1) zene (1) Címkefelhő

Cukor

2011.03.21. 17:12 emmamama

Túl vagyok a hírhedt cukorterheléses vizsgálaton... Túl is éltem szerencsésen, úgy tűnik.

Ez a vizsgálat amúgy a legjobb példa arra, miért érzik a várandósok, hogy nem másállapotban vannak, hanem betegek... Persze, elviseljük, hisz az érdekünkben és a baba érdekében történik, tehát akár hálásak is lehetünk érte. (Nehéz, nagyon nehéz... )

A procedúra menete ugyanis a következő.

Előző nap éjféltől nem ehetsz, nem ihatsz, és a lehető legkorábban be kell veretned a legközelebbi laboratóriumba. (Pakson reggel negyed kilenckor már kismillióan voltak, én a 119-es sorszámot kaptam; büdös volt és meleg...) Ha viszel magaddal vizeletet, a művelet kábé 2 perccel lerövidül...

Behívnak soron kívül, nyugdíjas nénikék és bácsikák rosszalló tekintettel követnek, amint utat törsz közöttük.

Miközben a vámpírok (Pakson nagyon aranyosak :)) leszívják a véredet, elmesélik, hogy 2 órán át nem ehetsz, nem ihatsz, nem cigizhetsz (hehe) és nem rágózhatsz, ellenben pisilni elmehetsz (ez a 4 évvel ezelőtti állapothoz képest jelentős javulás - akkor ugyanis tartogatni kellett a végtelenségig...) Ha hánysz, vagy hasmenésed lesz, azonnal szólsz. (De nemlesznemlesznemleeesz...)

Ezt követően bekeverik neked fél liter vízbe (ha szerencséd van, hideg vízbe) a magaddal vitt (előzőleg gyógyszertárban 190 forintért kiváltott) 75 grammnyi glükózt (lásd: porcukor), ha gondolod, fél citromot facsarhatsz bele, hogy meg tudd inni. Nekem citrom nélkül is sikerült... Ha ezen túl vagy, lesz egy óra kimenőd, majd újra vissza a laborba, a második vérvételre. Bekopogsz, a maradék nyugdíjas nénike és bácsika hangsúlyozottan rosszalló tekintetétől kísérve ismét véredet adod, majd egy órát megint flangálhatsz, mondjuk a tescoban, ha bírod. Ha nem, akkor inkább ülj le valahol... Jobb esetben üres már a váró, mire visszamész a 3. vérvételre; kerítesz egy asszisztenst, aki megcsapol utoljára, és közli az örömhírt: innentől kezdve ehetsz is és ihatsz is...

Már, ha tudsz, a folyamatos hányingertől.

Eredmény napokon belül érkezik, amit bemutatsz a védőnődnek, és, ha szerencséd van, illetve a hasnyálmirigyed is jól működik, nem kell megismételni a műveletet...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://almosnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr256071511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kékáfonya 2011.03.21. 17:19:53

Amikor én utoljára terhes voltam csak cukroslötyi előtt és 2 óra múlva csapoltak. Azóta bővült a repertoár? :O

kata... 2011.03.21. 17:20:15

mikor vérvételen voltam,ott is várakoztak kismamák cukorterhelésre.Szegényke ment volna be soron kívül,a kórházas csaj(nem tudom mi a nevük%rolleyes%) úgy letolta,mint a pengős malacot,hogy várja ki a sorát,mert a terhesség nem betegség..csak pilláztunk,hogy most mi van???%eek% nagyon tapló volt,hallgatni is rossz volt:(:( Mikor nekem ilyet csináltak,egyhúzóra lenyeltem,nehogy visszaköszönjön:D

euphoria. 2011.03.21. 17:21:39

hű nem is egyszerű babát várni %eek%

Barackbaba 2011.03.21. 17:23:52

Áfi, igen, bővült eggyel, cserébe pisilhetsz. :D :D (Komolyan, nekem nagyobb szenvedés volt kibírni azt a 2 órát, mint az, hogy még egyszer megszúrjanak... :)) Kata, ez durva... :O Eup... ;-)

Mata Hari 2011.03.21. 19:46:56

Fiammal ugyanígy volt "anno" a sorrend.. :D ..éés ííígen, akkor is mamik end papik garmada nézett az emberre összevont szemöldökkel! :D Remélem jó lesz az eredmény..

emmamam 2011.03.21. 19:55:23

Ugye, hogy tudnak haragudni az emberre? :D Én is remélem; eddig minden terhességemnél jó volt. :)

P.Kriszti 2011.03.22. 12:42:47

Olyan ügyes voltál...egy HŐS!!!És bizti jó lesz az eredmény!Citrommal jobb a lötty(:

Ildi a szomszédból 2011.03.22. 14:30:49

Jaj előtörtek az emlékeim a cukros lötyi ivásról.... brrrrrr...... alig bírtam meginni, nekem langyosat adtak :S Szd-on a kismamákat külön hívják be, másik ajtón, pont a rosszalló tekintetű nénikék bácsikák miatt (akik egyébként annyira nem érnek rá...) Egyszer Danit kellett vinnem vissza a balesetire kötözésre vagy varatszedésre, már nem is tudom. Volt őkelme úgy kb másfél éves, nagyon rendes volt a nővérke, mert ahogy meglátta, hogy kicsi gyerekkel vagyok, azonnal behívott. Erre bakker volt aki igen hangosan nemtetszését fejezte ki. Hát ha a nővérke ölni tudott volna a szemeivel (meg én is), visszaszólt ám, keményen :)

Mata Hari 2011.03.22. 20:04:31

Nem is haragudni, inkább olyan sandahülyén nézni, mintha valami ufólány lenne az ember.. De tényleg.. mindig mindenhol büszke a kismama, mosolyognak rá az emberek, de isten ments valami dokis helyen mehjelenni, mert azonnak vérfarkassá változnak! :D

Jeefo 2011.03.23. 10:02:54

Meg a facom. Veránál nem ilyen volt, Boginál már igen, és én hiába mondtam, hogy az utolsó órát nem bírom és elájulok az éhségtől, csak hümmögött, hogy fél liter cukros víz után igazán nem lehetek éhes. Kapja be! Azért is benyomtam az utolsó tíz percben egy karika sült kolbászt mustárral, különben felfordultam volna. :P

emmamam 2011.03.23. 11:54:20

Ildi, MataHari, igen, ez általános úgy látszik... Vérfarkassá... %lol% Jeefo.... :D :D Egyébként megjött a vizsgálatom eredménye, és leviszi a cukrot a cukor cefetül. 4,1 volt az éhgyomrim, 3,4 az egyórás - és 3 a minimum... :P Jó, hogy nem estem össze. (A 2 órás aztán már 4,8 volt. :)) Szóval, ölég durva.
süti beállítások módosítása