HTML

Álmos Bulcsú naplója

Friss topikok

  • emmamam: Höhö... Na, de a te Őd mit kezd majd, a 2 gyönyörű csajsziddal... Illetve azok lovagjaiv... (2012.07.04. 11:09) Variációk egy cumisüvegre
  • dzsu: Egyem meg, a kis sármőr! (2012.06.28. 22:19) Ahova a király is gyalog...
  • Barackbaba: Köszönjük! :) (2012.06.28. 08:46) Egyéves
  • dzsu: Tényleg zabálnivaló, de nagyon. Biztos behoz mindent. :) (2012.04.17. 18:14) Lemaradva
  • dzsu: Bármilyen közhelyesen is hangzik, hihetetlen gyorsan nő! Mindig rácsodálkozom. :) (2012.02.26. 22:55) Képek, képek és képek...

Címkék

10 (1) 11 (1) 12 (1) 12hét (2) 13hét (1) 14hét (1) 15hét (1) 16. (1) 17. (1) 19hét (1) 21 (1) 26 (1) 5 (1) 5. (1) 6. (1) 7. (1) 7.hét (1) 8. (1) 9 (2) álmos (3) baba (3) babahír (1) babavárás (1) Bulcsú (1) elmélkedés (1) elso (1) eredmény (1) eredmények (1) érzések (5) ezmegamaz (1) fejlődés (11) fiúlány (1) genetikai (1) helyzetjelentés (1) hét (12) időpont (1) ijedtség (1) izgalom (1) kép (5) képek (1) közérzet (1) labor (2) nap (1) név (1) névválasztás (1) oltás (1) orvos (1) Pécs (1) pocak (3) Problémák (1) ruhŕk (1) testvérek (1) trimeszter (1) tünetek (1) UH (3) változások (1) várakozás (2) védőnő (1) videó (1) vizsgálat (3) vizsgálatok (1) zene (1) Címkefelhő

Kórházi (rém)mese

2011.07.18. 16:52 emmamama

Leírom az emlékeimet, aztán elfelejtem őket gyorsan...

Kezdődött - folytatódott - ott, hogy nagy optimistán berongyoltunk a kórházba azzal, hogy addig verem az asztalt, amíg haza nem engednek minket... Hm. Addig voltam ilyen „harcias", amíg nem mondta a doktornő, aki megvizsgálta Álmost, hogy nagyon sárga, nagyon rossz a vérképe (és egyre romlott, mint később kiderült), mégiscsak maradni kellene, mert azonnal kékfény alá tennék... Úgy megijedtem, hogy egy szavam se volt többet. (Csak nyeltem a könnyeimet.) Ármin is velünk volt szegénykém, csak nézett ijedten, hogy akkor most anya és a tesó marad, csak ő megy haza apával (felkészítettük egyébként előre erre az eshetőségre is).

Megkaptuk a szobánkat a koraszülött osztályon (mert csak ott volt kékfény), örültem egyébként - már amennyire ebben a helyzetben lehet -, mert üres volt a babamamás szoba, együtt lehettünk, csak mi ketten. (2000 Ft/éjszaka volt az ára, de megérte.) A szobához tartozott egy kis konyha és fürdő is, ezeket közösen használtuk a többi anyukával. Illetve: egy anyuka volt még ott rajtam kívül, kiderült, hogy közös ismerőseink vannak; Bea megkönnyítette számomra az első napokat, sokat beszélgettünk. (35. hétre született a kislánya, ugyanaz a nőgyógyásza, mint nekem, aki, ahogy Bea mondta, megmentette mindkettőjük életét (ismét glóóória dr Vének %mrgreen%). Nem túlzott, horrorsztorit mesélt, ráadásul maga is szülésznő, tisztában volt mindennel, mi lehetett volna, ha... Brrr.)

Nos.

Álmost leragasztott szemmel hozták vissza nekem, egy inkubátorban... %confused% Aludt a kék fény alatt szegényem - akkor még. Aztán egyre kevesebbet aludt alatta, ugyanis nagy volt ő már az inkubátorhoz, egyfolytában nekiütődtek a végtagjai a plexifalnak, erre felébredt, sírt, kivettem, visszaaltattam és kezdődött minden elölről... Borzalmas volt ez a 3 nap, míg szüksége volt a kezelésre. Közben háromszor vért is vettek tőle (elvitték, én nem mehettem, de a szobáig hallatszott az üvöltése - én meg bent bőgtem...); szerencsére szombatra már annyit javultak az eredményei, hogy kivitték a szörnyeteg gépezetet a szobánkból, és vérvételre sem volt szükség többet.

Pénteken derült ki, hogy húgyúti fertőzése van Álmosnak, kétféle baktériumot is kimutatott a tesztje (az E. coli volt az egyik), ez is okozhatja (fenntarthatja) a sárgaságát; a nyavalyára Ampicillint kellett kapnia, napi háromszor, vénásan. Ennek érdekében beültettek neki egy kanült (branült?), hogy ne kelljen 21-szer megszúrni... Szépen nézett ki szegénykém leragasztott szemmel és könyékig bekötött kézzel. A kezelés vége felé egyébként már nagyon sírt, az orvosok szerint fájt már neki a kanülbe (branülbe?) adott szuri is.

Ezt leszámítva elég jól viselte Álmos a kórházi létet, bár ő is unta, hogy minden evés előtt és után mérnem kellett a súlyát, éjjel is, nem tudott nyugodtan pihenni; kemény volt neki a kiságy, etc., etc. Így hát kaptunk egy babakocsit, hogy abban ringassam Álmost, és így én is tudjak pihenni. Igazi retrobabakocsi volt, nagyon hálásak voltunk érte a nővérnek; abban húzta ki manó a hátralevő egy hetet, csak éjjel volt a kiságyában (maradhatott volna a kocsiban is, de azért már csaknem... %mrgreen%).

Nem hagytam sírni őkelmét, ennek következtében a papucsom talpa szinte teljesen elkopott, párhuzamosan a szoba padlójával, amin róttuk a kilométereket... Én cipeltem, ő pedig nézelődött. (Amíg a szemén volt a kötés, addig afölött kukucskált ki... :D) Mondták ott nekem, bajok lesznek itthon, de kit érdekelt ez, csak nem hagyom, hogy üvöltsön, mikor én ott vagyok, semmi dolgom, őt viszont húzzák-nyúzzák, beteg is, melege is van, van elég baja, én meg még ne is kényeztessem? :P

Központi kérdés lett egy - rövid - idő után, hogy mennyit eszik Álmos... %rolleyes% Merthogy sokat evett. Sokszor sokat. Szerintük. Én viszont a Kismamamagazinon „nőttem fel", 34 fok volt a szobában, ugyanmár nem gondolják - gondoltam magamban -, hogy 3 óránként szoptatom meg??? (Még vizet is hoztak, hogy azt adjam neki, ha szomjas... Aha.) Akkor evett, mikor én úgy láttam jónak, sokszor sutyiban, de megoldottuk. Közben iszonyatos görcsei lettek és hasmenése, 3 orvost kérdeztem végig, mindegyik azt mondta, az antibiotikumtól van, de ketten hozzátették még, hogy „túletetem" (ez a varázsszó %mrgreen%). Egyikük volt, hogy a vizitet azzal kezdte: „Sikerült csökkenteni az evésmennyiséget?" %twisted%

Egyébként, a félreértések elkerülése érdekében: mindenki, kivétel nélkül, nagyon kedves volt velünk, lelkiismeretesen bántak Álmossal, kimerítő választ adtak a kérdéseimre - a szoptatás mennyiségére-milyenségére pedig úgy tűnik, még nem sikerült a tankönyveknek sem egyértelmű receptet adniuk. (A 9 nap alatt majdnem fél kilót hízott a gyerekem - nem célom, hogy felhízlaljam, sőt, de hát ez van...); 3650 gr-mal mentünk be és 4080-nal jöttünk ki. Ottlétünk vége felé aztán már beletörődtek a „masszív kispasi" :D étkezési szokásaiba és békén hagytak minket. (A hasfájására Normaflore-t kértem, kaptam is, de aztán ezt lecserélték Calcium Carbonicumra.)

Csináltak ultrahangot, végeztek szemfenékvizsgálatot (ez sem volt egy fáklyásmenet, engem be sem engedtek a vizsgálatra %confused%), csípőszűrést, mindegyik negatív eredménnyel zárult hálaégnek.

Álmost imádták, hozták neki az aranyos bodykat (nem használhatott otthoni ruhát), dajkálgatták, dicsérgették.

Apjuk majdnem minden nap jött látogatni, volt, hogy a gyerekekkel, Árminnak a legnagyobb élményt az italautomata, a helikopter-leszállópálya, a lift és az inkubátorok jelentették. :P Bújtak hozzám, nekem meg a szívem szakadt meg, hogy nem lehetek velük... Borzasztó volt az is, mikor apjuk a látogatások után hazament; néztem utána az ablakból, még a járása sem volt olyan, mint máskor... Elképzeltem, milyen lehetett neki szerdán, mikor nem engedtek el minket, hazajönni, látni az üres kiságyat, a babakocsit meg Álmos cuccait... Remélem, nem volt de ja vu érzése, így nyolc év után, már csak azért sem, mert Álmos élt...

Áhh. :(

Na, de mostmár itthon vagyunk, Álmos görcsei és hasmenése szűnnek, ahogy ürül ki a gyógyszer a szervezetéből, jól érzi itthon magát - bár az apját nem ismerte fel szegénykém és percekig sírt, mikor F. dajkálta; nagyokat alszik, sétálunk, és úgy tűnik, nem sikerült elkapatnom a kórházi kényeztetéssel.

Három hónap múlva kell kontrollra mennünk, addig pedig igyekszünk elfelejteni ezt a rémálmot.

 

 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://almosnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr606071465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy Kisanyuka 2011.07.18. 18:31:38

De jó olvasni ezeket a sorokat így, hogy jó vége lett a dolognak. ... És bárki bármit mondjon. Szerintem nem lehet ennyivel elkapatni egy picit. Ha egyszer a nyugalmához igénye volt erre, hogy jobban viselje, hát hajrá! Szeretetre fel! :)

kékáfonya 2011.07.18. 19:48:44

Épp nemrég fejeztem be egy Ranschburg könyvet, és abban az van írva, hogy aki az első 6 hónapban nem veszi fel a síró csecsemőjét, az olyan mintha éheztetné, mert a kicsi csecsemőnek épp olyan fontos a testkontaktus mint a táplálék. Szóval nem kapatod el. Nagyon örülök, hogy jobban vagytok, sokat gondoltam rátok.

madárka. 2011.07.18. 20:35:16

Én nem vagyok anyuka, de tapasztalataim szerint (mer' az volt ám.....) a baba, ahogy Áfi is mondta, fél éves koráig még igenis igényli a fizikai kontaktust. Gondoljunk bele! A mamaszívhangját imádja, a "hangyapózt", azt, ha a mama hasánál lehet, a hangját... Mind odabenn, nemde? Szerintem teljesen logikus, de én nem vagyok szakember. Még csak felnőtt sem. Itt és most gyerek fejjel gondolkodtam. Nagyon örülök, hogy otthon vagytok, bár megrendített, hogy F.-et nem ismerte meg Álmos! A szívem szakadna meg... :( A legjobban annak örülök, hogy nincs semmiféle betegsége.

madárka. 2011.07.18. 20:35:58

Na, persze fél éves kora után is szeret bújni, de akkor már nem olyan...

Főni 2011.07.18. 21:47:04

Örülök, hogy újra otthon (na meg itt) már megevett a fene az aggódástól... Nagy puszi és ölelés nektek! Vigyázzatok egymásra, jó éjt, szép álmokat! :*

Vianya 2011.07.18. 22:43:01

Nekem a kórházban megmutatta egy nővérke, mi a különbség a kanül és a branül között. A kanül a bőr alatt még hosszan elnyúlik, a branül meg "csak" egy tű belül, kívül meg egy "csap" szerű izé. Szóval szerintem (funkció miatt gondolom) branült kapott Álmos. Mellesleg tényleg fájhatott neki a szuri abban is, mert 2-3 naponta cserélni szokták - máshova szúrják, mivel elkezdi irritálni az adott területet és begyulladhat kicsit. A túletetéses- beleszólogatós dologgal kapcsolatban nagyon ügyes voltál, csináld, amit gondolsz. Negyedik gyereknél már tudod az ösztöneid szerint is. Mert Andris is számít! Őt is kihordtad. A testes és az ösztöneid működnek!!! Szegény férjedre én is gondoltam, milyen lehet neki, hiszen Isti már akkor is rosszul érezte magát, amikor Zádi születése után hazajött egyedül, pedig Aprócánk rendben volt. Nyilván rossz volt neki, hogy beteg a babátok, de hála Istennek végre otthon vagytok. Nem csoda, hogy most te is többet gondoltál Andrisra... De a lényeg, hogy jobban van. Én is úgy olvastam, hogy a babákat bizony fel kell venni. Erre azt a példát hozták, hogy a bennszülöttek magukra kötözik a babájukat és úgy közlekednek egész nap. Ők sem kapatják el a gyerekeket, csak éreztetik velük, hogy együtt vannak, biztonságban. Sok emlős cipeli magán a kicsinyét. Szerintem ez nagyon jót tesz. Végülis 9 hónapon keresztül a pocakodban ringatózott. Most meg azt várják el, hogy azért, mert kibújt már szokja is meg, hogy feküdnie kell egyedül??? ÁÁÁ!!! Szépek vagytok, ügyesek vagytok, nyáladzok még, mert jól esik olvasni, hogy normálisan gondolkoztok!

Ildi a szomszédból 2011.07.19. 09:11:25

Hát nem gondoltam volna, hogy ez lesz a sárgaságából :( Szegényke, mennyit kínozták :( És ne vedd fel????????? Mit képzelnek? Most már minden rendben lesz, jól lesztek!!!! Így lesz tudom! :)

Mata Hari 2011.07.19. 14:34:07

..hát ez tényleg rémálom! Lényeg, hogy tudtak szegénykémen segíteni, tudták mi a baja és még meg is gyógyítják! Szívósak, erősek a kissrácok, remélem Álmos is szép lassan túladja a dolgot.. Emma, te hogy vagy? Hogy bírtad?

Barackbaba 2011.07.19. 14:55:16

Látom, néhány helyen félreérthetően fogalmaztam... %redface%... Tudom, hogy egy egyhónaposnak (és a nagyobbnak is) az anyja közelségére van szüksége, azt is, hogy azzal, hogy nem hagyom sírni, nem kényeztetem el - az elkapatás itt arról szólt, hogy itthon a másik kettő mellett nehéz lesz minden nyekkenésére ugrani. De nem viseli rosszul a hosszabb sírásos periódusokat sem szegénykém. Ildi, nem mondták, hogy ne vegyem fel... ;-) Vianya, megint köszönöm! :) Branül volt, valóban, és sajnos nem cserélték, benne volt egy hétig, ugyanott. :S MH, nagyon rosszul viseltem, enyhén tudathasadásos állapotban... %confused% Fogytam 3 kilót, de vissza is szedtem már szerintem itthon. %mrgreen% és 1 héten át iszonyatos migrénem volt. Mióta itthon vagyunk, nincs. :) Szóval, így viseltem.

duzduzfamily 2011.07.19. 14:58:02

Mi Bogival két hónaposan voltunk bent egy hétig, de fogalmuk sem volt (és azóta se tudjuk), mi volt a baja. Noha igaz, ott nagy ívből leszartak. :/ Örülök, hogy minden rendben. :)

Mata Hari 2011.07.19. 20:16:32

Jólvan, ennek örülök! Tarts ki, rád (is)van a legnagyobb szükség a családban! Pont eszembe jutott, pár éve pontosan ilyenkor voltunk mi is bent az osztályon 2 napot, öcsöm meg a kis barátosnéja félig érett bodzabogyót ettek, ami pont ilyenkor mérgező! Se előtte, se utána!! (jó ha tudjátok) .. kimosták a gyomrukat és megfigyelés alatt tartották őket..! Hát akkor mihamarabbi regenerálódást kívánok, kispasinak puszit a nevemben, mert bátor volt és vitéz! :)

P.Kriszti 2011.07.21. 21:39:12

Jó voltelolvasni ezeket a sorokat!Nagyon örülök,hogy jól végződött ez a kis "kaland";rengeteget gondoltam Rátok! Szoptatás:azt nem értem,hogy csecsemőosztályon akkor miért papolnak az igény szerinti szoptatásról?Amúgy meg mindenki csinálja úgy ahogy jól esik,ha egész nap cicin van a gyerek,ahhoz sincs senkinek semmi köze;anyatejből egyébként nem lehet túletetni(:(;

emmamam 2011.07.22. 07:32:49

Kriszti: ez így van (szerintem is). Különben csak azért mérgelődtem, hogy hagyjanak már minket békén, nem azért vagyunk ott, mert nem eszik... %confused% Amúgy "csak nekem" akartak jót, és "csak Álmosnak", hogy ne fájjon a hasa. %rolleyes%
süti beállítások módosítása