HTML

Álmos Bulcsú naplója

Friss topikok

  • emmamam: Höhö... Na, de a te Őd mit kezd majd, a 2 gyönyörű csajsziddal... Illetve azok lovagjaiv... (2012.07.04. 11:09) Variációk egy cumisüvegre
  • dzsu: Egyem meg, a kis sármőr! (2012.06.28. 22:19) Ahova a király is gyalog...
  • Barackbaba: Köszönjük! :) (2012.06.28. 08:46) Egyéves
  • dzsu: Tényleg zabálnivaló, de nagyon. Biztos behoz mindent. :) (2012.04.17. 18:14) Lemaradva
  • dzsu: Bármilyen közhelyesen is hangzik, hihetetlen gyorsan nő! Mindig rácsodálkozom. :) (2012.02.26. 22:55) Képek, képek és képek...

Címkék

10 (1) 11 (1) 12 (1) 12hét (2) 13hét (1) 14hét (1) 15hét (1) 16. (1) 17. (1) 19hét (1) 21 (1) 26 (1) 5 (1) 5. (1) 6. (1) 7. (1) 7.hét (1) 8. (1) 9 (2) álmos (3) baba (3) babahír (1) babavárás (1) Bulcsú (1) elmélkedés (1) elso (1) eredmény (1) eredmények (1) érzések (5) ezmegamaz (1) fejlődés (11) fiúlány (1) genetikai (1) helyzetjelentés (1) hét (12) időpont (1) ijedtség (1) izgalom (1) kép (5) képek (1) közérzet (1) labor (2) nap (1) név (1) névválasztás (1) oltás (1) orvos (1) Pécs (1) pocak (3) Problémák (1) ruhŕk (1) testvérek (1) trimeszter (1) tünetek (1) UH (3) változások (1) várakozás (2) védőnő (1) videó (1) vizsgálat (3) vizsgálatok (1) zene (1) Címkefelhő

Hosszú-hosszú szüléstörténet

2011.06.25. 15:26 emmamama

Nos, akkor elkezdem. Hosszú lesz és folytatásos, sokaknak unalmas, de ők úgysem olvassák. Nekem viszont (szép) emlék, és ez a lényeg. :D :D

PÜNKÖSDVASÁRNAP, MAJDNEMHALÁSZLÉ

Mint már említettem valahol, vasárnap elég furán éreztem magam; azt hittem, a cseresznye, de nem az volt, ez délelőtt 11 órára kiderült. Megsütöttem a sütit, amit az aznapi halászlépartira ígértem barátnőmnek, aztán lefeküdtem, de a fura érzés csak nem múlt el, sőt, határozottan fájni kezdett. Elmentünk azért a délutáni bulira, mondván, legfeljebb majd Ritáéktól megyek szülni... Úgy is lett. Vagyishogy: úgy indult... %rolleyes% Álmos egyre egyértelműbb jelét adta, hogy jönni akar (részletekbe inkább nem megyek bele, aki már szült úgyis tudja, aki nem, az meg inkább ne is akarja tudni :P), bár még mindig a bordáim alatt kapálózott igen aktívan. Annak ellenére, hogy a medencémet még nem akarta szétfeszíteni - mint a többiek a végén -, olyan erős méhösszehőzódásaim voltak, hogy úgy gondoltam, menni kellene, nehogy úgy járjak, mint Árminnal, akivel 3 ujjnyi méhszájjal értem be a kórházba, szinte éppenhogy. Úgyhogy fájó szívvel hagytam ott barátnőméket - akik egy sörben fogadtak este 7-kor hogy 10-re gyerek lesz - mondanom sem kell, hogy barátnőm elvesztette a fogadást %mrgreen% -, és a gyerekeimet (nem sok kellett, hogy el ne bőgjem magam), meg a készülő halászlét, és hazajöttem csomagolni, polcokat címkézni és elköszönni a neten (ebből adódott is némi probléma, ugyanis drága anyósom innen tudta meg, hogy szülni készülök - én csak azért nem hívtam fel rögtön, hogy ne idegeskedjen potyára. Zokon vette, hogy nem szóltam neki azonnal, de anyukámnak is csak azért csörögtem, hogy jöjjön, vigyázzon a kölkekre, amíg szülünk. Szóval, a konzekvencia: legközelebb majd óvatosabb leszek, és amit nem mondhatok el senkinek, nem mondom el mindenkinek %rolleyes%).

CSAK EGY...

Bezötyögtünk a kórházba hát, a szülőszobán az a szülésznő - is - ügyelt, akinél Ármint szültem, megörültem neki rögtön (jól esett,hogy ő is megismert engem, 4 év és többszáz szülés távlatából...). Aranyosak és közvetlenek voltak mindketten, felvették a lexikonnyi adatomat, megmérték a medencémet (és rákérdeztek, hogy simán szültem-e a gyerekeimet :O), aztán átöltöztem és orvost hívtak. Közben kiszóltak a férjemnek, hogy ne idegeskedjen, csak a szokásos adminisztráció folyik... Az ügyeletes orvos megvizsgált és közölte, hogy egy ujjnyi a méhszáj... Eeegy??? :O Itt már tudtam, hogy ebből nem lesz baba, nemhogy 10-re, de reggelre sem... :( Az NST mutatott összehúzódásokat, amelyek egyébként csúnya módon csökkenni kezdtek, ahogy beértünk a szülőszobára. Pszichés alapon, gondolom, mert hallottam már ilyenről. Az orvos nagyon aranyos volt, elmesélte, hogy felhelyeznek osztályra mert előkészítésnek ilyen státusznál nem sok értelme van, de ebből még bármi lehet.

DE NEM LETT

Háromágyas szobába cuccoltak fel, nagyon helyes szobatársak közé, akikkel még csevegtem kicsit, miután apjuktól könnyes búcsút vettem. Aztán egész éjjel nem aludtam, a szokásos kézfájdalmaim miatt, meg a hol 10 hol 7, hol 5 perces fájások miatt, amik csak visszatértek, és az otthon már tapasztalt, "nemmozduloknembeszélek" erősségűek közül valók voltak. Reggelre persze elmúltak megint... Ügyeletes ismét rendes volt, hívott, hogy megvizsgál, ha már végigszenvedtem az éjszakát, hááátha... De nem. Méhszáj bő egyujjnyi, amit az orvos haladásnak könyvelt el, én viszont bőgni tudtam volna... Csináltak egy ultrahangot is, néztek áramlást, minden rendben volt, Álmost 3089 gr-osra becsülte a doki (egy másik), és ő is megjegyezte, hogy kisebb az átlagnál... Kiírtak nekem egy "pozé"-nak becézett beavatkozást is, ami abból áll, hogy figyelik a baba mozgását, szívműködését és az én méhtevékenységemet, miközben oxitocint adagolnak infúzióban; azt szűrik le az eredményből, hogy reagál a terhelésre, nem szenved-e oxigénhiányban a bébi. Nos, Álmos nem szenvedett. Én annál inkább. Lettek szép fájásaim az infúziótól, majd amikor lekapcsoltak róla, el is múltak szépen újra... Már kezdtem berendezkedni arra az eshetőségre, hogy június 23-ig a kórházban maradok. Apjukkal még a gobelinemet is behozattam... %mrgreen%

SÉTA, SÉTA

Egész nap mászkáltam, emeletről-emeletre, az udvaron, mindenhol, a hőségben hátha Álmos lejjebb kerül, üres volt a kórház pünkösd lévén, úgyhogy megtehettem. F. jött délután látogatni (kértem, hogy a gyerekeket ne hozza, mert láttam előre, baj lenne belőle; már attól is sírva fakadtam, hogy mesélt róluk, borzasztó volt nélkülük... :(); egy órán át lent keringtünk a parkolóban. Időnként megálltunk, mert a fájások megint elkezdődtek (ez is volt a séta célja). Féltem, hogy, ha mégis másnap szülök, F. nem tud bejönni hozzám, hisz a munkahelyén nem lehet őt elérni... Kértem Álmost, hogy vagy igyekezzen, és még reggel 6 előtt induljon el, vagy maradjon bent délután kettőig...

VAKLÁRMA 2.

A szülésznők azt mondták, bármi történik, szóljak, hát, én este 10-kor úgy gondoltam, bármi történt és szóltam. Szülőszobára le, NST (5 perces fájások), másik ügyeletes orvos vizsgál: még mindig bő egyujjnyi, menjek vissza az osztályra. Felfelé a lépcsőn magamban anyáztam, hogy miért nem egyforma kézzel áldotta meg a sors az orvosokat, mert nem lééétezik, hogy reggel óta nem történt semmi és még mindig feleslegesen kínlódom... Ugyanakkor megfogadtam, hogy én többet nem szólok senkinek, csak, ha elfolyik a magzatvíz... Visszamentem a szobába és kínlódtam tovább, 10 percenként látogatva a mellékhelyiséget. Mikor úgy gondoltam, hogy lezuhanyozom, mert a meleg víz jót tesz, a nővér utánam jött és megkérdezte, jól vagyok-e... Mondtam, jah, 3 perces fájásokkal, de megvagyok, igen. Jött a szülésznő (Andi) is, és újra lekísért a szülőszobára. Hajnali fél 3 volt.

ELINDULT

Csodáltam, hogy a szülőszobán ügyelő szülésznő (Zsuzsi) nem kapott agyvérzést, mikor ismét meglátott, de nem, nagyon kedves volt. NST újra, majd vizsgálat - ugyanaz a magas, szőke fiatal doki volt, aki 10-kor, a párna nyomaival az arcán, szegényt másodszor keltették fel miattam, de nagyon rendes volt most is); és mondta a jó hírt: kétujjnyi.%mrgreen% (Há-há, kezdhettem reménykedni; Hannával ugyanilyen paraméterekkel értem be 6,5 éve a kórházba és rá 4 órával megszületett...) Kiadta, hogy készítsenek elő a szülésre, utána szóljanak dr. Vé-nek. Az előkészítés egyik része a beöntés, ami nagyon kellemetlen ugyan, de szerintem kifejezetten hasznos. (Természetes szülés hívei most megkövezhetnek.) Háromnegyed órát kell kuksolni utána abban a bizonyos helyiségben, majd zuhany és irány a szülőágy - ahonnan már nincs leszállás... (Természetes szülés hívei ismét felhördülnek, gondolom.) Szülésznő (Zsuzsi) kapcsolt nekem zenét, kötött be egy kanült, mondván, azon át majd mindenféle finomságokat fogok kapni, és magunkra hagyott a talpig zöldbe öltöztetett emberemmel, akinek még akkor szóltam, mikor harmadik - utolsónak remélt - körömet tettem meg a szülőszobára. Ekkor még volt erőm röhögni azon, hogy a zöld ruha ujjain zsinórok lógtak, és F. azon poénkodott, hogy a háta mögött köti meg, mint a kényszerzubbonyt. A fájások között hallottam még, amint Zsuzsi hívja dr. Vét telefonon (4 óra lehetett), aztán csak arra emlékszem, hogy F. kezét szorítottam brutális módon. Fél 5-kor valahonnan a távolból meghallottam az orvosom hangját, és megnyugodtam, hogy baj már nem lehet... Jött, megvizsgált, kétujjnyi, én magamban megint átkoztam a sorsot, hogy miért nem adott a dokiknak egyforma kezet, mert ez nemlééétezik, etc., etc.... Mondta, hogy nem vizsgál meg gyakran, ennek én kifejezetten örültem, kérdezte, kérek-e gázt, naná, hogy kértem...

GÁZ

A nitrogén-oxidul (régi nevén kéjgáz, ugye) most is bevált, mint az előző két gyerekemnél. A fájdalom nem csökken tőle, de az ember valami fura, testen, téren, időn kívüli pozícióba helyezkedik általa, miközben a tudata és a gondolatai kristálytiszták maradnak. Nos, én úgy szívtam a maszkon át, hogy még a homlokom is behorpadt tőle... Az átmeneti szakban (így hívják a tágulási és a kitolási szakasz közti állapotot, amikor szerintem a legelviselhetetlenebbek a fájdalmak) már a gáz sem volt jó, 4-5 kegyetlen méhösszehúzódás után éreztem, hogy Álmos megunta és elindult kifelé.

KITOLÁS - MINDEN ÉRTELEMBEN

Ezen érzésemnek azt hiszem megfelelően határozottan (konkrétan: üvöltve) hangot is adtam, mire dr Vé berobbant a szülőszobába és meglepetten kérdezte tőlem, hogy "jön a baba, Emma?"majd konstatálta, hogy tényleg jön a baba, és bíztatott, hogy nyomhatok. (Ez volt a varázsszó.) Namost előző két szülésem után úgy gondoltam, a legkönnyebb szakasz ez az utolsó, hisz az ember már aktívan tud közreműködni a folyamatban,és valami hihetetlen őserő szállja meg. Az őserő azonban ezesetben elhagyott, vagy nagyon fáradt voltam, de borzasztó volt, hogy mit szerencsétlenkedtem össze (úgy érzem). Az egyik szülésznő kért, hogy támasszam a lábam az oldalába (azóta gondolom fél vesével él szegény), a dokim ott drukkolt mellettem és talán könyökölt a hasamba is, erre nem emlékszem (mint ahogy arra sem, mikor folyt el a magzatvíz, csak azt láttam utólag, hogy még az ágy mellé tett papucsomra is ráömlött); a másik szülésznő is instrukciókat adott, pl. azt, hogy ne a fejembe nyomjak, és, hogy nagy levegőket vegyek (ájjáj, mikor a kicsi levegő is nehezen jött...), de türelmesek, kedvesek voltak, és nagyon sokan lettek hirtelen (műszakváltás volt gondolom...) Próbálták a gátvédelmet is, de Álmos elakadt. (Az orvosom utólag mondta, hogy nem volt már szívhang, a köldökzsinór pedig a nyakára csavarodott); úgyhogy doktorVé hozta a szikét és vágott (érzéstelenítés nélkül)... Bánta a fene akkor, sőt, szinte örültem is neki, mert Álmosért aggódtam veszett módon, a szülés ezen része ugyanis kísértetiesen emlékeztetett a 8 évvel korábbi, első szülésemre, aminek során Andris fiamat elvesztettük.

ISTEN HOZOTT

Aztán hirtelen vége lett, én pedig bőgtem a megkönnyebbüléstől, aztán meg azért bőgtem, mert Álmos Bulcsú (aki 5 óra 25 perckor, 3250 gr-mal, 50 centivel, 35-ös fejkörfogattal és 33-as haskörfogattal látta meg a napvilágot) hallgatott. Szép színe volt (mint később kiderült, gyönyörű, 10/10-es Apgart produkált), de nem sírt, és engem hiába próbáltak megnyugtatni, amíg meg nem hallottam a hangját, rettegtem. (Dr. Vé tartotta fölé az oxigént, a köldökzsinórt sem vágták még el, a szülésznők élesztgették, tornáztatták, mire aztán magához tért végre - és onnantól viszont semmiképpen nem akarta abbahagyni az ordítást. A világ legszebb hangja volt ez. Annyira üvöltött aztán, hogy azt sem hallottam, amit nekem mondanak... Apjuk nagy örömére elvághatta a zsinórt, megnézhette, amikor fürdették, aztán hozták vissza nekem, ott volt velem, amíg dr. Vé összestoppolta a sérüléseimet (kábé úgy éreztem magam, mint akit széttrancsíroztak, de kit érdekelt ez akkor, mikor ott üvöltött a batyu a kezemben... Anya lettem megint. Doktor Vé, dolga (volt sok...) végeztével aztán gratulált F-nek, aztán nekem, aztán megint F-nek %mrgreen%; maradtam még a szülőszobán kötelezően, közben hoztak teát, meg vizet, a takarítónéni is megérkezett és felmosott (nem engem, körülöttem); F-fet pedig hazaküldtem. A 2 óra szülés utáni megfigyelést követően szépen lemásztam az ágyról és átsétáltam a gyerekágyas osztályra. Ugyanabba a szobába és ugyanarra az ágyra kerültem, mint ahol Árminnal feküdtem ezelőtt 4 évvel - csak a szemléletmód változott azóta, erősen pozitív irányban. De erről majd később...

MOST

Tíz nap telt el a szülés óta. Olyannyira szépülnek az élmények, kezd feledésbe merülni az utolsó hetek fájdalmas kínlódása (a zsibbadás, az ízületi fájdalom, a nem alvás, a lábdagadás, légszomj és tehetetlenség); a 2 napig tartó vajúdás és a gyors, de nehéz szülés, hogy néha már felmerül bennem, hogy de jó lenne még egy kislány... %redface% %rolleyes% (Doktor Vének egyébként kifejtettem, mielőtt hazajöttünk a kórházból, hogy én már többet nem szülök, de azt mondta, ezt majd még megbeszéljük... Naná, ha tőle függne, minden kismamája tíz gyereket szülne. Mindenesetre abban "megállapodtunk", hogy, ha elindul egy új élet, azt hagyjuk megérkezni (az meg már csak rajtunk múlik, adunk-e neki esélyt egyáltalán ;-)). Egyébként anyukámnak igaza volt (ezt persze mindig tudtam magam is): szülhetek én bármennyi gyereket erre a világra, az az EGY mindig hiányozni fog. :(

THANK'S

Most pedig, mint az Oszkár-díj átadásán: nagy-nagy köszönet Andi, Timi, Eszter, Zsuzsi szülésznőknek (és annak a szülésznőnek is, akinek az oldalába léphettem és cserébe még a nevét sem sikerült megtudnom); továbbá dr. Varga József főorvosnak, akinek nem kell reklám, de a nevét mostmár kiírom ide, mert megérdemli, hisz három csodás gyerekemet segítette a világra és egyszer sem kellett csalódnom benne; nagyszerű ember és kiváló orvos. :)

Na, és persze köszönöm az immár négyszeres Nagy Magyar Apának %mrgreen% :D; az anyukámnak, aki lábatörött dédim mellett rohangált hozzánk is, apukámnak, aki a sérvműtétje előtti felfokozott idegállapotában is elviselte a kölkeimet, anyósomnak és apósomnak, akik ugyancsak anyjukapjuk helyett anyjukapjuk voltak a gyerekeknek; továbbá köszönet Misinek és Ritabarátnőmnek is, aki 24 hetes várandósan bevállalta még azt a bizonyos halászlépartit és pünkösd vasárnap késő estig vigyázott a lányomra. Meg úgy általában mindenkinek köszönöm, aki szorított nekünk. :)

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://almosnaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr1006071474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szederke 2011.06.25. 15:43:24

érdemes volt végigolvasni:)az eleje nagyban hasonlított az enyémre,csak az a vákumfogóval ért véget:)de sebaj,azóta 22 év eltelt....varga doki meg valóban megérdemli a dícsérő szavakat,igaz engem nem ő műtött,de a viziten úgy viselkedik mindn beteggel,mintha a sajátja lenne.a figyelő szobában voltam,kedvesen bájcsevegett velem az ébredésem után:)

Vianya 2011.06.25. 16:02:44

Nagyon köszönjük a szüléstörténetet. Kemény munka volt, időnként szívszorító - még olvasni is. A lényeg, hogy jól vagytok, együtt vagytok és nem maradt bennetek maradandó kár - lelkileg sem. Én hasonlóan vélekedem a szülésről, mint te, a természetes szüléssel csak egyetlen gondom van, ha össze kell sűrítenem: a biztonság hiánya. Szerintem is praktikus a beöntés, bár szülésen kívül én sem állnék érte sorba magamtól. A gátmetszés, a szülőágy, az orvosok, az oxitocin és a szomszédban elérhető közelségben a műtő. Az orvosok, a szülésznő(k). Jól van ez így. Néha még ez sem elég... Örülök, hogy jól alakult minden a végén és Álmos is megtanulta, hogy sírni bizony KELL! Vigyázzatok magatokra és élvezzétek ki az együttlétet!!! Puszi!

dzsu 2011.06.25. 17:06:56

Csak úgy faltam a sorokat...! Köszönöm a beszámolót! A legjobbakat kívánom! :)

alufólia. 2011.06.25. 17:10:46

hajhj a címnél megfogadtam, hogy én bizony nem olvasom el, csak gratulálok még egyszer, és egészséget kívánok. aztán elkezdtem és meg akartam kérdezni tőled, hogy milyen részletekbe nem mész bele? aztán végig olvastam, és azt hiszem a történet néhány gondolata is fájt nekem is %redface% egy HŐS vagy egy többszörös hős :D teljes szívemből gratulálok még egyszer!:))

alufólia. 2011.06.25. 17:15:49

(na azt kifelejtettem, hogy azért is fájt mert képes vagyok abban a bizonyos 5 napban is sírni annyira fááj:( :D)

P.Kriszti 2011.06.25. 18:09:14

Imádom,ahogy írsz(:Még egyszer gratula,nagyon ügyes voltál(:

kékáfonya 2011.06.25. 18:23:50

Jaj végre! Nagyon vártam már (mert kotnyeles vagyok). Ismét hatalmas gratula, és köszönjük, hogy megosztottad velünk ezt a gyönyörű történetet. (Kicsit fáj a szívem: az enyém mennyivel rövidebb és eseménytelenebb lesz... :S )

Blanca 2011.06.25. 20:11:19

Hosszú de izgalmas szülésed volt:) Én annyira rettegek tőle, hogy bár szeretnék babát, de mindig meggondolom...bátor vagy Emma:) És csak egy poén a végére: apukámat ugyanúgy hívják, mint az orvosodat :D

madárka. 2011.06.25. 20:38:11

Félelmetes volt végigolvasni lévén, hogy még nem szültem. Anyunak elmeséltem a történeteteket (aki már fél éve követi az eseményeket; hála nekem) és ő is sziszegett néha velem együtt, a végén együtt mosolyogtunk. Nem hiába imádkoztam annyit! :) Az én vezetéknevem is az, mint az orvosodnak.

pcx 2011.06.25. 20:42:43

sosem értettem, hogy a szülés az miért betegség-óvatosság? ha nő lennék sem érteném :) ekkora biztonság?

szederke 2011.06.25. 20:45:11

az anyai ösztönöket egy pasi sosem fogja megérteni péter....hogy mindig azon aggódsz mi lesz...bár persze vannak kivételek,akiknél ez nem működik...

pcx 2011.06.25. 20:48:44

ja, és azt sem, hogy miért kell gratulálni? (illemből?) hisz ez akkor is lemegy, ha ... bármit sem csinálunk, csak eszünk iszunk és rendesen lélegzünk, ... persze értem, - gesztus :) mert természet oldja meg. ez esetben gratulálni kéne pl. ahhoz, hogy valaki meggyógyul egy betegségből :D ez tök ellentmondásos :) gratulálok :)

pcx 2011.06.25. 20:51:29

szederke hatalmas tévedés! a pasik is értik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nők nem értik, h a pasik is értik? :D egy másik "anya" is máshogy éli meg ugyanezt! akkor az anyák sem értik egymást? :D én ebben az utóbbiban látom a lényeget :)

szederke 2011.06.25. 20:51:57

tégy ahogy jónak látod... gratulálnak mert elég nehéz"munka"ez.. régebben is szültek a nők,persze...de több volt a halálozás is közben...ezért fontos a biztonság. az illemszabályokat meg már olyan régen hozták,hogy ne vitatkozzunk ilyen berögzüléseken.

szederke 2011.06.25. 20:54:50

a pasik kevésbé értik...kivételek vannak itt is:)

emmamam 2011.06.25. 20:55:52

Sorban... :) Mindenkinek köszi a gratulációkat ismét... %redface% Szeder: olyan. :) Vákum, jaj... Engem is megkísértett a császár szele szerintem, de szerencsére megúsztuk. A vákum, na az még szép dolog. %mrgreen% Vianya: minden szavaddal egyetértek. És köszönöm. :) Alufólia, frászt hős... :) De majd megtudod te is. :D Ezek a világ legtermészetesebb dolgai, gyerek meg még nem született fájdalom nélkül. :) (Gondolom. :D) Kriszti, köszi... %mrgreen% Áfi: ne bánd. ;-) :) Blanca, Madárka, hát, nem ritka név, az biztos. :D Blanca, én is féltem, de látod, szültem négyet: nincs mitől. :) Madárka, aranyos vagy (és mióta készülök már hozzád... %redface%) pcx: vannak nők is, akik nem értik. De ahogy Vianya is mondta: van, amikor ez az óvatosság sem elég. :( (Egyébként meg: itt mindennek oka és célja volt. A beöntésnek, hogy felgyorsítsa a folyamatot - és egyébként sem "csinál oda" (márbocs) szívesen az ember a szülőágyra; az ágyhoz "kötözésnek" az, hogy figyeljék a baba szívhangját folyamatosan; a gátmetszésnek pedig, hogy meg tudd szülni a gyereked. Szóval, ennyi. :) (Ugyanakkor nem ítélem el azokat sem, akik otthon, vagy születésházban akartnak szülni, annak ellenére, hogy csak akkor vállalnám be, ha a szomszédban lenne egy komplett műtő és egy orvosi team. %mrgreen%)

pcx 2011.06.25. 21:00:52

szederke tudok "nehezebb munkáról is riportot írni" amit pasik végeznek inkább. Ez nem érv! Egyben mégis megértem, ... egy anya nem lehet pasi, és nők nélkül ez a világ pont ugyan ferde tükör lenne, mint pasik nélkül. Egy új élet mem haonlítható öszze semmivel. De a megszülető gyermekek élete nem hasonlítható össze azzal, amit az apák képesek egy világban összehozni, ... ... és a szülés lehet hosszú és fájdalmas vajudás, de utána még hátra van 100 év, amit az apáknak is fenn kell tartani és boldoggá kell tenni benne nem csak 1 db, babát. Amit ebből ki szeretnék hozni, az csupán ennyi: anyák és apák nélkül nincs ÉLET. Ne tessék kisajátítani a életet csupán egy nemre. ok? pusz

szederke 2011.06.25. 21:01:44

erről szó sem volt:)

emmamam 2011.06.25. 21:03:25

hát, nem... %confused% sőt...

pcx 2011.06.25. 21:03:49

szederke miről?

szederke 2011.06.25. 21:06:52

a kisajátításról...

szederke 2011.06.25. 21:08:52

tele a fiókod emma....

emmamam 2011.06.25. 21:09:45

hűha! :D törlök...

pcx 2011.06.25. 21:14:12

szederke ha az új babák akik ma születnek, a Holdra születnének, pasik nélkül ott is elhaláloznának... anyuval együtt. vetted? persze tudom nem erről szól ez a blog. ez fogtam, de kissé kirekesztően érződik a pasik jelentékenysége, ... én pl akkor az egyensúly érdekében "gratulálok" az apukának is. ok? :D :D

szederke 2011.06.25. 21:15:10

az apáknak úgyanúgy gartulálunk természetesen:)

emmamam 2011.06.25. 21:16:52

itt a gratulációk nem is csak nekem szóltak... ;-) és nem is úgy vettem. senki nem kicsinyelte le az apák szerepét.

emmamam 2011.06.25. 21:17:24

szeder... %mrgreen%

pcx 2011.06.25. 21:18:57

szederke a mérleg egyensúlyba állt, köszönjük mi is, pasik :) pusz :) (egyébként mérleg jegyű vagyok, úgy látszik erre kényes) bár, én annyira nem "hiszek" ezekben a dolgokban ;) de ez nem baba történet ez + baba blog :) bocsi

szederke 2011.06.25. 21:20:04

mérleg,esküdni mertem volna hogy ikrek...de lehet erről már beszéltünk is:)

pcx 2011.06.25. 21:23:37

:) én is így emlékszem :) (beszéltünk)

szederke 2011.06.25. 21:25:41

megjegyzem most már talán:) na pusz,lépek,mert a z alfahím éhes:p

abidasha 2011.06.25. 21:31:26

érdekes ezt így elolvasni. gratulálok nektek :)

pcx 2011.06.25. 21:37:29

de ha már baba egy nappal ezelőtt láttam egy olyan családot, hogy elképesztő! a két kis pindurka (ikrek) - hát ezt nem is igen lehet leírni - szó-mi-szó kb. 4-5 évesek lehettek, de ilyen csöppségekkel ritkán találkoztam! nagyon fegyelmezettek és kíváncsiak voltak, ... ha apu ott hagyta őket egy kis időre Ők egymás kezét fogva nézelődtek, egy tapodtat nem mozdultak el sehova, hatalmas érdeklődéssel bámultak meg mindent és az értelem, nyugodtság, csak úgy sugárzott belőlük. Amikor játszottak, az egymásrafigyelés és a szeretet, az apuval egyetemesen, ... mint ha angyalkák szálltak volna le bennük!!!! Egy picit sem túloztam. Pont ezért meséltem el, mert nagyon megfogott. Oda is szóltam az apukának, hogy "csoda szép és okos" gyerekei vannak. :) köszönve mosolygott vissza :) Szerettem volna lefotózni a szép arcukat. Csak épp nem volt rá lehetőségem. Sajnálom is.

madárka. 2011.06.25. 21:46:37

Emma, most borzalmakat látnál ott. :) :D De köszönöm!

emmamam 2011.06.25. 21:48:50

Beleolvastam, de nem tudtam még írni (ám, ami késik, nem múlik :))... Sok erőt neked!

kékáfonya 2011.06.25. 22:16:13

Pcx, nagyon érzéketlen és szörnyű és faragatlan vagy egy frissen szült anya blogján. Ha nekem írnának ilyen lekicsinylő és cinikus dolgokat a szülésem után napokkal, én zokognék. Ennyit arról, hogy mit értenek egyes férfiak, és miket nem.

pcx 2011.06.25. 22:20:46

kékáfonya én arról vagyok híres, h "érzéketlen, figyelmetlen, tahó, és tuskó paraszt vagyok" :)

pcx 2011.06.25. 22:24:35

akik tudják, nem is állnak szóba velem... :) akik meg nem tudják, fogalmuk sincs milyen vagyok :)

rosszvagyok 2011.06.25. 22:25:43

áfi nem ismeri a humorodat péter;)

kékáfonya 2011.06.25. 22:27:22

Én nem tahóztam, nem parasztoztam. De amiket írogattál a szüléssel kapcsolatban, az egy agyrém. És egy frissen szült anyának sértő és lekicsinylő. Egy terhes olvasónak is, aki már "szült" (vagy olyasmit csinált). De nem hibáztatlak. Ennyit sikerült csak megértened.

pcx 2011.06.25. 22:27:24

rosszvagyok :) kösziiiii, ezt tényleg nem tudtam ;)

kékáfonya 2011.06.25. 22:29:31

Emma, neked írni akartam, de tele vagy. :)

madárka. 2011.06.25. 22:41:51

Pcx kérlek, inkább a blogodban fejts ki véleményed erről, jó? Én abban a csodában hiszek, hogy egy újabb lelkecske került egy kimondhatatlanul jó családba, ezért gratulálok. Meg azért, mert Emma ismét átélheti ezt.

Vianya 2011.06.25. 23:23:06

Hú, csak nem bírom ki. Szóval PCX! Azért gratulálunk, mert ugyan a szülés végbe megy (több-kevesebb sikerrel) természetes úton is, de nem mindegy, hogy egy anya (és a baba) hogy éli meg ezt. Van, aki elhagyja magát, és csak sodródik a fájdalommal. Nem segít sem a babának, sem magának. Van, aki pedig megéli, átéli, és csodának érzi az egészet. Igenis gratulálni kell azért, mert egy anya, aki az első babáját elveszítette, mégis újra és újra belevág és Álmos baba már a negyedik gyermeke. Igenis gratulálni kell ahhoz, hogy szeretettel és optimizmussal él. Igenis megérdemli. Ja, és nyilván fél, félti a babáját, meg a nagyobb gyermekeit is. Ez nem azt jelenti, hogy a férfiak nem tesznek semmit, de nem tudom, hányan vállalnának ilyen fájdalmat 4-szer is, ha már az első babájuk sajnos elment. Nem ítélkezem a pasik fölött, annál is inkább, hogy megmondtam, hogy én a férjem nélkül ebbe bele sem vágnék - hiszem, hogy nélküle nem tudnék szülni. A gyermekem lehet, hogy megszületne, de nélküle nem tudnék szülni. Kiegészítjük egymást, rengeteget segít nekem ott a szülőszobában (is). Mellesleg ha olvastad Emma dicshimnuszát a férjéről a másik blogban, akkor nem hiányolod itt a pasik dicséretét. A szülés jórészt igenis az anyákról és a babákról szól. Mert ők élik át a fájdalmat, a kemény perceket. A férfiaknak is nehéz (már amelyik kellő empátiával rendelkezik), de a fájdalom a nőre marad. Nos, röviden ennyi. Ne haragudj Emma, hogy mégis... Pedig próbáltam...

pcx 2011.06.25. 23:28:24

Kedves Vianya! Tapasztalt gondolataid megtisztelőek. Remélem mások is tanulnak belőle. Ezt szerettem volna kihozni. Te tettél pontot rá. Tőlem, hülyén hangzott volna, mint pasi. ;) :) köszi.

emmamam 2011.06.25. 23:34:45

A gratulációkat én is köszönöm mint APA! Volt autóbalesetem (négy totálkáros autó), motorbalesetem, munkahelyi balesetem, megégtem, csontig vagdostam fúrtam magam, összevarrtak, derekamból csontvelőt vettek, vesekő többször is stb.! De ezek mind eltörpülnek egy szülés mellett, és ezt csak az tudja megérteni, aki meg is akarja! Négyszer álltam a feleségem ágya mellett, négyszer láttam azt a leírhatatlan arckifejezést az arcán, amit a legjobb színész sem tudna eljátszani! És persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a szülés előtt és után is vannak olyan dolgok, ami nélkül szebb lenne a nők élete is! Természetesen a gyerekek felnevelésében nekem is részt kell vállalnom, és előteremteni az imádott pénzt, ami nélkül sem pelust sem mást nem adnak! Mellesleg meg említeném, hogy a nejemnek is van munkahelye (most kettő, de volt úgy, hogy egyszerre három is) gyed, gyes után Ő is jár dolgozni, hogy a pénzszerzéshez is hozzájáruljon, majd a 2-3 munkahely és a gyereknevelés mellett még vezeti a háztartást is, hogy el ne lustuljon! Az egyik nő így szül, a másik úgy, az egyik így neveli a gyerekeit a másik úgy, de az biztos, hogy ha lenne kalapom pironkodva megemelném előttük!! Leegyszerűsítve: Én egy cseppet sem érzem úgy, hogy a szülés körüli "herce-húrcában" a nők indokolatlanul le akarnák aratni a babérokat!!! Böczike voltam! :)

Vianya 2011.06.25. 23:36:10

Ja, és még valami, ha már belekezdtem. Igenis az ember frászol, ha nőből van, ha pocakos, ha szül, ha anya (és ez esetben van olyan apa is), mert egy picike élet teljes egészében tőle függ. Amíg pocakos, nem magának eszik és iszik. Tudja, ha kávézik, a babája szíve még egy óra múlva is kalapál miatta. Ha bármilyen kárt tesz magában, a baba érzi meg. Egy pasi leguríthat egy sört, elszívhat egy szál cigarettát, bármit megtehet, mert "csak" a saját egészségével játszik közvetlenül. Aki nem volt toxoplazmás, az nem ehet füstölt nyers húst, fejes salátát, csak óvatosan érintkezhet zöldségekkel, mert ha megfertőződik, a babája károsodhat és egy életen át fog szenvedni az anya egyetlen rossz döntése miatt. Pocakosan nem eszünk majonézt, vigyázunk a nyers tojással, mert nem mindegy, hogy egy szalmonellát el tudunk-e kerülni. Nem vehet be gyógyszert fejfájásra, nem kaphat érzéstelenítőt a fogorvosnál, nem szedhet antibiotikumot, de még szemcseppet sem használhat. Minden lélegzetvételénél tudnia kell, hogy nem csak magáról dönt. Nem, ez nem betegség, csak egy természetes MÁS állapot. Tudjuk, hogy a dédanyáink is szültek és ők bizony nem tartottak be ennyi mindent. Csakhogy nagyobb is volt a csecsemőhalandóság. Most, hogy már tudjuk, hogyan kerülhetjük el a bajokat, meg is kell tennünk, mert nem lehetünk felelőtlenek. Ha így belegondolsz, akkor még mindig megkérdezed, hogy mire ez a nagy óvatosság??? Igen, tudsz "nehezebb munkáról is riportot írni", de ez a blog egy csodálatos baba érkezéséről szól, amit nem rondíthatsz össze a fogalmatlanságoddal.

pcx 2011.06.25. 23:50:10

Böczikének: Összegzés: Ott már baj van, ha két nemre osztjuk meg az emberiséget, mint teherhordók. Mindenkinek meg van a "feladata". Ez lenne a jó példa. Örülök, h Nálatok ez működik. -------------------------------------- Kedves Vianya! Csak egyszerűen én nem 9 hónapban gondolkoztam. Mondjuk 100 évben :) Abból kivonjuk a 9 hónapot, vagy a vajudást, utána a hölgyek is pl. cigizhetnek. Az elég sok idő ;) 4 gyerek születése sem egyforma minden nőnek, (könnyű szülés, nehéz szülés). Az életünk is hasonló, van akinek 99 évig nehéz, pedig előtte könnyű szülése volt, AND fordítva :) Hol az igazság? :) Maradjunk a "gratulációnál" :) (?) Ok, részemről gratulálok. :) (még aznap megtettem ;)

Vianya 2011.06.26. 00:12:38

Böczikének: Igen, Emma és én is szerencsések vagyunk veletek!!! PCX: Igen, lehet, hogy egyszerűbb lett volna maradnod a gratulációnál, főleg, ha már aznap megtetted. Mindenesetre lehet 100 évekkel és 99 évekkel dobálózni, de hidd el, az anyán múlik leginkább, és azon a bizonyos kivonható 9 hónapon,meg a vajúdáson, hogy te is, és minden ember hogyan élheti meg a 99, és 100 évét, ha szerencsés. Nem akarom és nem fogom ezt a beszélgetést tovább nyújtani. Privát levélben esetleg leírom neked, hogy... Nem, azt hiszem mégsem. Igazad van abban, hogy mások vagyunk és más az életünk. Van, akinek nehéz, van, akinek könnyű - talán. Bár azt hiszem mindenkinek nehéz lehet a saját gondja. Mindenesetre fontos, hogy hogyan éljük meg a nehézségeket. Ha fel tud állni, mint Emma és a családja, az mindenképpen tiszteletre méltó. Itt a vége a párbeszédnek részemről ezen a helyen.

Vianya 2011.06.26. 00:14:44

Böczikének: ugye nem voltam félreérthető itt mérgemben? Emma veled szerencsés, én meg az én férjemmel... ;-) Meg ne változz!!!

pcx 2011.06.26. 00:19:02

Kedves Vianya! Egy szimpla gratuláció. Igen kevés információ. De ennyi is elég, ám oké, én is lezártam. Azt hiszem már bánom, hogy elmondtam a gondolatom. Ugyan is nem volt szándékom senki örömét elrontani. Mert én is szeretem a gyerekeket. :) Bocsi, ha ennek ellenében tűnt a hozzászólásom. Péter

Mata Hari 2011.06.26. 06:26:18

Az igaz, hogy hosszúra sikeredett a vajúdás, de igencsak felszaporodott pulzussal olvastam, mikor Álmos nem akart felsírni :( ..amikor is végre sikerült neki! Drága pici életke! Na nem baj Emma, a következő kiscsajszi lesz.. :D Átszaladtam itt a kommenteken is és ha lehet, hozzátennék még azért annyit, hogy: - Böcike hozzáállására bizony én nem 5-öst, 6-ost adnék! Miért? Azért mert a családszeretete nem csak akkor ott tör felszínre, hanem Istenadta tulajdonsága, hogy kitartó! ..nem veszti varázsát a babaszületés első 1-2 hónap után! Emmánál bárki visszaolvashatja, mennyire családcentrikus és szerető férj! Minden gratulációt megérdemelnek, Emma a bátorságáért, mert így sikerül leküzdenie az első szülése tragédiájának kudarcát, Böczi pedig segíti, támogatja őt minden porcikájával, így boldog a családjuk, így kerek a kép! Nagyon sok pasi nem így gondolkodik az igaz, de Emmáékat nyugodtan be lehet sorolni a mintacsalád titulusba..! Gratulálok mindkettőtöknek és tiszta szivemből kívánok nektek hosszú boldogságos életet, sok-sok csemetével körülöttetek! :)

emmamam 2011.06.26. 09:50:12

Köszönöm! és No komment! Mindenki válassza ki a magának megfelelőt! Részemről ennyi!!! Böczike voltam :)

emmamam 2011.06.26. 12:33:57

nahát, csak ideérek én is. %mrgreen% Böczike, azt elfelejtetted felsorolni, hogy a kuvaszod széttépte a jobb karodat... %confused% :P PCX-et tegnap nem volt időm megérteni, ma meg nem is akarom megérteni, meghát ez is egy vélemény, hagyjuk. (Nem törlöm, mert akkor törölnöm kellene a többit is, azt pedig nem szeretném, mert tetszik és jól esett, amit egytől-egyig írtatok, lányok. (És F. :P :D) :D) Ez egy egyszerű szüléstörténet volt, amit kértetek többen, és amit úgyis leírtam volna, magamnak - írhattam volna egy kockás füzetbe is, de ide akartam, hát mit csináljak. %rolleyes% Ezzel együtt természetesen nem kötelező olvasmány. Nem kötelező hozzászólni sem. Eszembe se jutott gratulációkat kicsiholni itt, mint ahogy a gyerekeim fotóját sem azért teszem fel, hogy bezsebeljem a dicséreteket. Senki nem ezért tesz hasonlókat, gondolom. Nem is azért írtam le, hogy kalapot emeljenek előttem, főleg, mert a bénaságomat hangsúlyoztam folyamatosan; másrészt, meg csaknem minden nő átesik ezen a valóban természetes folyamaton. (És van, akinek olyan rossz élményt jelent, hogy többet sosem szül... %confused%) És bizony, hogy áldom az apákat, az olyan férjeket, mint Áfié, Vianyáé, MH-é, és még sokatoké, és persze, mint amilyen az enyém is. Azt is tudom, hogy nem minden férfi ilyen (ez azért itt is kiderült %mrgreen%) Úgy van amúgy, ahogy Vianya mondta: én sem tudtam volna szülni nélküle, még a vajúdásomat is legszívesebben megtoldottam volna 8 órával (pedig nem volt fáklyásmenet) csak azért, hogy F. velem lehessen. Nyah. Zagyva lett, de nem maradt bennem legalább. :P :) (MH: nagyon aranyos vagy, de a mintacsalád titulus azért túúúlzás... :D Ha egyszer erre jársz, majd hallani fogod: néha tőlünk zeng még az utca is... %twisted% :D)

pcx 2011.06.26. 12:50:39

Most akkor legyünk nem civilizációban. Néztem egy filmrészletet egy bennszülött hogyan szült. A kameraman végig jelen volt és rögzített. A barna bőrű anya félrevonul a természetbe. Leguggol szétterpesztett lábbal, és "nyomni kezdi". Megszületik és száraz fűvel lecsutakolja a köldökzsinór szétválasztása után a lepényt ott hagyva. A hasára teszi a gyermekét és elalszanak. Érdekességként írtam csak. :) ------ Civilizáció nélkül :)

emmamam 2011.06.26. 12:55:13

Aha. :) Majd az ötödiket én is rózsabokorba szülöm. ;-) :D

flashback. 2011.06.26. 13:00:21

huh hát nem akarok (nem is tudnék..?) beleszólni ebbe a dologba.. én fiúként olvastam végig tegnap nem sokkal azután hogy bejegyezted és akkor bevallom hogy nem is tudtam hirtelen mit kinyögni magamból.. :D nekem valahogy valamiért természetes az hogy gratulálnak..ahogy leírtad,az orvos neked is és a férjednek is gratulált,szerintem ez ilyenkor az egész családnak szól,mert ez egy hatalmas nagy érték és egy óriási megkönnyebbülés. az ember ha kell legyen óvatos,sőt inkább legyen nagyon óvatos,vagy extrémen és betegesen óvatos (ezt most úgy általánosságban értem,nem idevágóan),inkább mint hogy baj történjen.. na mégis csak beleszóltam :D gratulálok!

emmamam 2011.06.26. 13:01:25

... egyébiránt (mielőtt bunkóbbnak tűnnék, mint amilyen valójában vagyok %mrgreen%) értem, mit akarsz mondani, csak azt nem, hogy jön ez még mindig ide. :) Tudom egyébként, hogy hogy is lehetne szülni, azt is, hogy szültek a dédanyáink, sőt, kiolvastam szerintem az összes, háborítatlan szülésről szóló könyvet. Nekem viszont szükségem van a biztonságra. Még, ha ez fájdalmas beavatkozásokkal jár is együtt.

emmamam 2011.06.26. 13:02:59

flashback, azéris köszi! :D és minden elismerésem, amiért fiú létedre képes voltál végigolvasni ezt a szörnyedvényt. :D

pcx 2011.06.26. 13:08:25

Kedves Emmamam. Felesleges meggyanúsítani azzal, hogy nem értem meg a szülésedet és felesleges másoknak is. (Csak én mást írok, mint puszi-nyuszi). De mint ismersz már, én más szemszögből is megpróbálkozom. (átlag ilyeneket írnak, hogy huu de , meg hu de, meg hu de ...) Mert más is vagyok. Ha ennyire megértik egymást a szülő nők. Téves az, hogy a pasik nem értik meg őket. Bocsi. Na jó, akkor inkább nem jegyzetelek ide. Oké? Üdvözlöm az új életet Nálatok. Tegnap fotóztam egy gyönyörű babát, ... apuka megengedte. Kapott egy hirtelen csokit tőlem és egy cirógatást. Mit sejtesz ebből? ... (én azt, h más a virtuális internetes szeretetnyilvánítás és szinte alig van köze a valósághoz) Erről ennyit.

szederke 2011.06.26. 13:13:21

nem tudom miért indult ez a vita...én értem pétert(pcx)csak sokan rossz oldalról közelítik meg a hozzáállását:)néha kissé furán fogalmaz,mert ha élőszóban hallanátok jobban lehetne a hangsúlyokat,mosolyokat észlelni;) na megtartottam a védőbeszédet,most már zárjuk le a témát!béke veletek:)

Mata Hari 2011.06.26. 13:13:49

:O Nemigaz.. Tán itt kéne ülnünk és nem szólnunk semmit? ;) A minimum, hogy gratulálunk (hidd el, ha közelebb volnánk, még egy virágcsokorral és plüssmacival is bekopognánk hozzájuk az tuti!!) és miután végigkövettük ezt a közel 8-9 hónapot, együtt izgultunk, együtt szorítottunk Emmának, Álmosnak, aztán már miért is mennénk el a bejegyzés mellett szó nélkül..? :O A bennszülöttek barlangban laknak, mi nem, mi gratulálunk és jó egészséget, boldog életet kívánunk nekik és tovább követjük a kis jövevény,- és a kiscsalád életét, már amennyit Emma megenged nekünk.. Bocsi Emma.. ;) Ne hari, nem bírtam ki..

szederke 2011.06.26. 13:14:53

mondom:béke...:)

Mata Hari 2011.06.26. 13:16:31

Jeah.. :) peace.. :)

emmamam 2011.06.26. 13:17:23

egyrészt: oké ;-) másrészt: szerintem nem így van. vagy én látom túl szépnek a helyzetet; legalábbis magamból kiindulva: amit én úgy mondok (puszinyuszi) azt úgy is gondolom (puszinyuszi); és fel sem merült bennem, hogy a többiek által leírtak nem egyeznének azzal, amit valójában gondolnak. és elfogadom a nézőpontodat még úgy is, hogy nem értem (meg). :) (a törlés a "közfelháborodás" miatt fordult meg a fejemben.)

emmamam 2011.06.26. 13:18:34

nemá, ennyit írni míg én pötyögök... :D jóvan, píc. :D

emmamam 2011.06.26. 13:18:52

písz akarommondani. :P

szederke 2011.06.26. 13:19:39

testvéreim,üljük körbe a tüzet és végre szívjuk el a ...spanglit:P:)

madárka. 2011.06.26. 17:13:07

Én a vízipipára adom le a voksom! :)

Moranna 2011.06.26. 19:38:46

Ez nagyon szép Emma, meg is könnyeztem :) Remélem neked is lesz alkalmam meghallani a saját világom legszebb hangját... :)

Barackbaba 2011.06.26. 19:40:19

nagyon őszintén kívánom neked, hogy meghallhasd! :D

Ildi a szomszédból 2011.06.27. 13:39:45

???? Mi van itt????? Pcx-nek: ha ilyen bennszülött módjára szültem volna meg a gyerekeimet, ma nem lenne kikről beszélnem, mert valószínű nem élték volna túl a saját születésüket... A civilizációnak köszönhetően viszont sikerült :) Hidd el, Emma nem csak a virtuális internetes szeretetnyilvánításból kap(kapott), hanem valóságosan is! És ne becsüld le a szülést!!!!!!! Soha nem volt részed benne, így nem tudhatod, hogy mi is az! Kívülről szemlélve nem ugyanaz ám! Emma! Örülök, hogy megosztottad a szüléstörténeted. Annak ellenére, hogy láttam, hogy jól vagytok, és csodálatos a kisfiad (minden puszi-nyuszi nélkül ;) ), azért amikor ott tartottam, hogy nem akart felsírni, meg nem volt szívhang meg egyebek, hát hallod összeszorult a torkom :( (Engem pont azért császároztak meg Domival, mert alig volt szívhangja, hát azt az érzést senkinek nem kívánom - még ha egyesek szerint nem is nagy dolog a szülés, és bennszülött módjára kéne teljesítenünk... ) Most inkább nem is írok mást, részemről ezt le is zárom, inkább örülök veletek együtt ennek a kis legénykének!!!!!

emmamam 2011.06.27. 14:10:25

Ildi, te már egynaposan léttad! :D Finbom volt a keksz, meg a gyerekeknek is a csoki 8amiu a kedvencük ;-) :D); puszinyuszi. %mrgreen% : Mikor megkérdezte a doki a kínlódásaim közepette, hogy mekkora volt a legnagyobb gyerekem, megijedtem, hogy csak nem császárt akar... De akkor már nem is lehetett volna császár szerintem, max. vákum.... Megyek ám a tanyára áááám! ;-)

moments 2011.06.27. 14:30:50

Nagyon jók az írásaid,szép történet, minden jó,ha vége jó! Gratulálok! Dr.V. szerintem is kiváló (szak)ember!!!!Örülök,h személyesen is ismerhetem! A legkisebbetek is gyönyörű gyermek!

Ildi a szomszédból 2011.06.27. 14:54:03

Igen én láttam egy napos korában Álmos babát :) És nagyon örülök, hogy láthattam! :) Azzal a csokival úgy vagyok, hogy szerintem azt mindenki szereti :)))) főleg a gyerekek :) (puszinyuszi :) ) Hát én hallottam olyat, hogy a gyerek már a szülőcsatornában volt és úgy vitték császározni az anyukát, szó szerint visszahúzták a babát! Kegyetlen lehetett.... (Domi születése után volt ez pár nappal, úgyhogy nem kamu)

emmamam 2011.06.27. 15:20:46

Ildi basszus... :O ez durva... :S én azt hittem, ha már lent van, akkor kalapkabát... (Viszont így még jobban haragszom azokra az orvosokra, akik hagyták Andrist... :() moments: te is, fiam...? :D örülök, hogy van közös ismerősünk. :D
süti beállítások módosítása